Ahad, 25 Januari 2009

Coretan Rasa

“Subanallah, Al Hamdulillah, Allah hu Akbar” Syukur ke Hadirat Ilahi Akhirnya Allah SWT telah menunjukkan jalan kemenangan kepada saudara-saudara seagama kita yang telah berjihad bermati-matian mempetahankan keagungan agama Allah dan kesucian tanah Baitulmaqdis… tidaklah kita harus bersorak gembira atas kurniaan ini sebaliknya Allahlah yang mengatur perjalan dunia sebegini rupa. Maka sebut serta agungkanlah Allah SWT diatas segala hikmahnya kepada kita.

Hampir mencecah sebulan peristiwa Palestin bermandikan darah anak-anak tidak berdosa, Isteri-isteri yang solehah bahkan orang-orang tua turut di bedil oleh peluru-peluru kezaliman Israel laknatullah. Sehinggalah hari ini 24 Januari 2009 Israel mengambil pandang untuk menerima saranan Gencatan Senjata. Pastinya bumi Palestin akan sepi seketika.. dan darah-darah syuhada yang kecil pasti terhenti seketika, begitu juga nyawa-nyawa insan tidak berdosa yang lain yang menjadi bahan ujikaji kekuatan tentera Zionis. Ini gencatan senjata yang keberapa kalikah yang dipersetujui Israel?. Sejarah seringkali tidak pernah berbohong, betapa Zionis laknatullah tidak pernah menepati perjanjian mereka dan belum ada satu perjanjian pun yang mereka patuhi.

Apakah Gencatan Senjata yang Israel laksanakan ini atas dasar mereka mula merasai akan ditewaskan? Perkara ini sudah tentu sama sekali takkan diakui oleh Israel, kerana ianya satu keaiban yang sangat memalukan. Sedangkan penyembelihan ke atas rakyat Palestin yang disaksikan seluruh umat dunia sekalipun mereka masih menafikan bahawa perbuatan mereka itu tidak menyalahi undang-undang kemanusian.. ini apabila berita yang disiarkan akhbar tempatan yang dengan selambanya Zionis menafikan kezaliman mereka, sedang dunia mengutuk sekeras-kerasnya tindakan mereka.

Satu perkara yang perlu kita fikirkan! Apabila Gencatan Senjata ini dipersetujui, pasti takkan kedngaran lagi tangisan anak-anak Palestin, bom-bom juga takkan menghancurkan lagi tanah-tanah bumi Palestin, maka tiadalah mayat-mayat yang bergelimpangan selepas ini. Justeru pasti kita terbayangkan keamanan pasti akan kembali dinikmati oleh saudara-saudara kita di bumi Palestin.

“Laknat dan nerakalah tempatnya” jika kita merasa aman dengan Gencatan Senjata yang termaktub ini. siapakah Zionis untuk kita memaafkan mereka? siapa yang akan membayar darah lebih 1000 saudara kita yang dijadikan makmal senjata Israel laknatullah alaihh.. sungguh jiwa mereka(Palestin) milik Allah, namun apa kita hanya akan melihat darah mereka terus mengalir.

Begitu juga Umat Islam di seluruh Malaysia, yang mengambil jalan memboikot barangan Yahudi dan Amarika Syarikat sebagai jalan jihad yang boleh menghentikan kekejaman Israel. Akan tetapi sekarang Israel sudah pun menghentikan serangan mereka ke atas rakyat Palestin, justeru semua umat Islam di seluruh Malaysia boleh kembali menggunakan barangan dan produk Israel dan Amarika bagi menampung semula jumlah kerugian dalam serangan baru-baru ini, dan jika kita menggunakan produk mereka dalam semaksimanya mungkin penyembelihan rakyat palestin dapat disaksikan lagi, dan bolehlah kita berjihad semula dengan memboikot barangan Israel dan Amarika.

Kesimpulannya apa yang ditulis ini hanya sekadar mengisi masa kosong yang ada, disamping sama-sama kita teguhkan seteguhnya pendirian kita yang pernah kita ikrarkan sebelum ini akan memboikot segala barangan yang berhubung kait dengan barangan Yahudi dan Amarika Syarikat. Walaupun setelah 10 tahun lamanya Israel tidak menyerang dan mengancam Palestin. Ini bagi membuktikan jihad kita diterima oleh Allah SWT dan melumpuhkan sepenuhnya kekejaman Israel yang sebahagian kekuatannya berpaksikan pendapatannya daripada kita rakyat Malaysia. Teruskan iltizam kita untuk mengembalikan hak Palestin.

Wallah hu aq’lam

Tiada ulasan:

Kerabat

Kerabat